Ledig dag inleds med superfrulle och "gilla" mig på Facebook!


Det var inte planerat från början att jag skulle vara ledig idag men ett inställt möte på jobbet gjorde så jag tog beslutet att vara hemma med min familj, påsklovets sista dag :-) Än så länge har vi inte hunnit med så mycket, ätit en god frukost och lagt lillkillen för sin förmiddagslur. Stackars lille Rasmus är genomförkyld! Han har verkligen haft otur med förkylningar, feber och vattkoppor den sista tiden, vi har varit mycket bortskämda med Isabella som så gott som aldrig var förkyld när hon var liten, ja, inte nu heller faktiskt. Rasmus har redan haft flera förkylningar, feber och som sagt var vattkoppor. Ännu värre lär det väl bli till hösten när han börjar på dagis ;-)

Tillbaka till frukosten då, har snöat in på egengjord müsli, det är ju så gott. Jag tar lite gott och blandat från skafferiet och mixar ihop. För det mesta består den av mandlar, valnötter, kokosflingor, torkade tranbär, gojibär och mullbär. Som "yoghurt" har jag kesella blandat med lite turkisk yoghurt, en knivsudd vaniljpulver och en skvätt grädde. Som ni förstår mycket fetare än vanlig yoghurt vilket gör att man inte behöver äta så mycket och man håller sig mätt länge och väl!

Så fort Rasmus vaknar så bär det av till Backaplan. Har beställt ett par joggingskor ifrån Stadium som jag ska hämta upp där, sedan blir det springa av ;-)

Förresten, Mat och Odla finns sedan igår på Facebook, så gå gärna in och "gilla" mig där så får du utöver mina inlägg lite annat smått och gott att läsa :-)

Kommentarer