Min frukt - nytt mellanmål från Nestlé


Jag har blivit en Buzzador! Att vara en Buzzador innebär att man får testa produkter som ännu inte kommit ut på marknaden. Man ska berätta för sina vänner och andra om produkten, vad man tycker, dela ut prover och be andra berätta vad dom tycker osv.

Mitt första uppdrag blev att testa Nestlés nya fruktpure "Min frukt" som precis kommit. Finns i två smaker (äpple/banan/jordgubb och äpple/päron) och ligger i en smart liten "påse" med skruvkork. Det smarta med den här produkten är att barnet själv kan hålla i flaskan och trycka ut purén. Man kan även försluta påsen om den mot all förmodan inte skulle ta slut ;-) Första testet här hemma gick riktigt bra. Rasmus var först lite frågande till påsen, vad skulle han göra med den men efter att jag fick visat honom och även hjälpte honom att trycka ut purén så gick det riktigt bra, han är ju dock bara 10 månader så jag kan tänka mig att ett lite äldre barn kanske klarar av den bättre. Det blev ju lite söligt men det får man ta ;-) Får se hur det går med nästa påse, då kanske han klarar av det själv!


Kommentarer

  1. Är också en byzzador och fått testa dessa. Har inte köpt liknande så mycket förut och när O ville hålla i den själv var det frukt överallt. Kul! Svårt att försöka mat när han vill själv.... Men gillas skarpt!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar