Min frukost idag - grön smoothie


Ja kör man enligt LCHF så ska man ju absolut inte dricka yoghurt till frukost och definitivt inte med banan i men.....jag kör ju inte LCHF fullt ut så för mig är det ok ;-) Ska väl säga att jag så gott som varje morgon äter äggröra med brieost och skinka så emellanåt är det gott med en smoothie tycker jag. Den här gången blev det en grön smoothie, har ju läst så mycket om att gröna grönsaker och frukter är nyttiga och något vi behöver. Jag mixade ihop det gröna jag hade hemma tillsammans med en banan och naturell yoghurt och det blev riktigt gott faktiskt. Kokade ett ägg till också så jag blev riktigt mätt!

Ingredienser ett stort glas
2½-3 dl yoghurt
½ avocado
1 st kiwi
en näve spenatblad
en gurkbit
1 st banan

Mixa alltihopa i en mixer och häll upp i ett stort glas.


Idag händer det nog inte allt för mycket tror jag, blir väl till att åka iväg och handla. Rasmus bestämde sig tidigt i morse (kl.04.30) att han inte skulle sova mer så Jonny gick upp med honom men jag fick sova vidare till kl.7 :-) Nu ligger Rasmus och sover igen, han måste ju vara jättetrött tycker man ju! Tiden springer verkligen iväg, ska snart börja jobba igen (1 feb) och pappa Jonny tar över här hemma. Det är med blandade känslor jag tänker på det, vill ju vara hemma med barnen men saknar umgänget med andra människor, tänk om man kunde få både och!

Lite bilder på mina härliga barn:

Rasmus älskar att leka i storasysters rum och för det mesta får han komma in ;-)


Lite bollekar i allrummet, brukar sluta i kaos men den här gången gick det bra ;-)


Hittade en cool jumpsuit på Lindex, hörlurar på huvan ;-)

Nej, låt mammas matlagningstidning vara!!

Kommentarer

Skicka en kommentar