Helgen som gick :-)


Ja och så var den helgen också över ;-) Tiden går fort när man har det bra eller hur? Helgen inleddes med goda hamburgare, hemmagjorda såklart ;-). På kvällen när ungarna lagt sig så knäckte jag och Jonny en flaska Cava som jag fått hem för provsmakning, Freixenet Cordon Negro. Ett torrt vitt mousserande vin, en cava med frisk smak av äpple och citrus. Mmm, smakade smaskens, jag föredrar helt klart Cava framför Champagne! Nr 7738 på Systemet, kostar 75 kr för 750 ml.

I lördags kunde jag inte motstå att julpynta litegrann. Det blev julgardiner och ljusslinga i dotterns rum, "mysigt" tyckte hon. Fortsatte med lite mer julstämning genom att dricka årets första glögg. Det blev en sockerfri variant, Åkessons röda glögg. Smakade riktigt gott tycker jag! På kvällen när dom andra åt godis så fick jag en chokladpannacotta med lakritssmak. Gjorde en vanlig chokladpannacotta fast jag tillsatte 1 msk lakritspulver också, gott!

Idag söndag hade vi en riktig hemmadag. Julpyntade ytterligare genom att sätta upp ljusslingorna på altanen. Hade besök av barnens farmor och farfar. Spelade på Wii spelet :-) Kul, man får bra med motion iallafall ;-) Fick också till ett riktigt gott surdegsbröd under dagen. Har gjort det tidigare och receptet finns här. Ja, det var en kort beskrivning av vår helg, vad har ni andra gjort för något??


Imorgon bär det av till Hotell Novotel för kalas. Min kära pappa fyller 70 år och det ska vi såklart fira!!

I veckan kommer också Tapas SM att avgöras där jag är en av fyra finalister. Vinnaren vinner en resa för två personer till Rioja i Spanien!! Håll nu tummarna för mig och mina "Kantarell- och ostfyllda ugnsrostade paprikor"!! :-)

Kommentarer

  1. Höll i en ask med lakritspulver i helgen men köpte aldrig. Ångrar!!
    Jag har strykt julgardiner idag och hängt upp. Mysigt! Blev lite sugen på en sån där ljusslinga men får nog räcka med stakar och stjärnor!

    SvaraRadera
  2. Gjorde din chokladpannacotta i helgen när vi hade gäster. Himmelskt gott och mycket uppskattat. Tack för all inspiration du ger mig:)
    /Mia

    SvaraRadera
  3. Va kul Mia att du gillar den!

    SvaraRadera
  4. Jag håller absolut tummarna för dig!!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar