Separationsfas och ny kaffemaskin på G!

Här sover han lugnt och skönt, en ovanlig syn nu för tiden ;-)
Trött, trött och åter trött. Kan inte ens minnas att våran dotter hade någon separationsfas men det är iallafall väldigt tydligt att det är just det vi är inne i nu med våran lille Rasmus, 9 ½ månad. Det är inga svårigheter att lägga honom på kvällen, då somnar han lätt och sover några timmar, fram till ca kl.24, sedan börjar det, skriket! Han skriker och vi nappar, han skriker och vi tar upp och lägger i våran säng, han fortsätter och skriker var och varannan timme hela natten, ja, ni förstår kanske att man blir rätt så trött efter sådana nätter :-( Ja, ja, det går väl över......
Det händer mycket i den här lille gossens liv just nu, han kryper för fullt och han ställer sig upp med hjälp av möbler och det blir givetvis mycket springande för oss föräldrar ;-)

Ny kaffemaskin på G alltså. Har varit emot de sk "kapselmaskinerna" rätt så länge nu men gav till slut med mig när jag på en hemsida hittade ett erbjudande som jag inte kunde motstå ;-) Det var på Dolce Gusto´s hemsida som det fanns ett erbjudande "köp 15 st paket med kapslar och få maskinen på köpet" (värde ca 1600 kr. Ja, jag fastnade tillslut för detta och har nu alltså beställt hem paketet. Hoppas på att få maskinen imorgon. Någon som har en sådan här? Bra eller dålig?

Bild ifrån Dolce Gusto.

Kommentarer

  1. Vi har en sådan å den funkar finfint. Lagom när man är ensam å vill ha en kopp. Dock gillar jag bara "vanligt kaffe" inte alla blandningar som finns. Det är så mycket socker i dem. Kram

    SvaraRadera
  2. Många bra recept du har i din blogg! Bra med recept som inte har så mycket kolhydrater! Tack! Ska prova något av dina kycklingrecept i kväll! Har en Nespresso kaffemaskin nackdelen med den är att kapslarna är så dyra och att man bara kan köpa dom på nätet!/Hälsningar Lila-Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Christina kul att du gillar min mat!

      Radera

Skicka en kommentar