Har ju glömt att visa er.....


....min nya kaffemaskin! :-) Nescafé Dolce Gusto´s kapselmaskin "Circolo" kom till oss förra veckan tillsammans med 15! förpackningar kapslar. Jo, det var ju så att om man köpte 15 pkt kapslar så fick man maskinen på köpet så det var bara till att mixa ihop lite olika. Efter att ha testat dom flesta så kan jag konstatera att de smakerna som man ska ha två kapslar till (dvs även en kapsel med mjölk) är alldeles för söta, visserligen rätt goda men som sagt, alldeles för sött! Nej, jag föredrar Zoegas olika smaker, dom är riktigt goda och krämiga och jag kan tillsätta mitt eget sötningsmedel (Ica Stevia) och en skvätt mjölk.

Massor med härliga smaker, många tyvärr alldeles för söta....

Krämigt och gott Zoega kaffe.
Kan berätta att idag är jag extra glad över min kaffemaskin. Har redan fått i mig två koppar idag...är sååå trött efter en riktigt hemsk natt med lillen. Vet inte vad det är med honom men sova.....det ska man tydligen inte göra på natten tycker han. Vaknar ca en gång i halvtimmen vilket tillslut leder till att vi lägger honom i vår säng, där kan han inte ligga still, vrider och vänder sig, sätter sig upp, skriker, tappar nappen, "snackar" mm mm. Vi fick för oss att det kanske var vällingen som gjorde honom "pigg" på nätterna eftersom det började för ca 2 månader sedan då vi började med välling så nu sedan några kvällar tillbaka får han gröt istället. Får se om det blir någon bättring, någon som haft liknande problem????

Kommentarer