Mighty Leaf Saloon Teapot


Te är något som jag borde börja dricka mer av, det är ju så gott nu när kylan kommer att värma sig med en kopp te framför tv:n eller brasan på kvällen. Det är nog bättre med te än kaffe för mig också för i te känner jag inte att jag behöver något socker, fast honung är ju himla gott att ha i förstås ;-)


Jag fick en fin och praktiskt tekanna från Mighty Leaf hemskickad häromdagen tillsammans med några tepåsar i två olika smaker. Det fiffiga med denna tekanna var att man inte behövde kladda med tepåsen efter den dragit sig i kannan utan man drog bara upp den genom locket så stannade den där (se bilden). De två teér som jag fick provsmaka på var:

Rainforest Maté, ett kryddigt och fruktigt te framställt av energigivande yerba maté, lakrits, stjärnanis, nypon, äpple och ananas, rikt på mineraler, vitaminer och antioxidanter, perfekt nu på hösten. Rainforest kan tydligen lindra huvudvärk och trötthet, perfekt!

Organic Breakfast, ett kraftigt och ekologiskt odlat te gjord på en blandning av svart te från Sri Lanka, Darjeeling och Assam. Organic Breakfast har en rund och kraftfull smak, helt utan bitterhet.


Jag har testat båda teérna och tyckte dom var himla goda, dom ska få värma mig nu i några kvällar framöver :-) och tekannan kommer jag definitivt få användning av!




Kommentarer