Enkel vardagsmat - pasta och köttfärsgratäng


Det blir en hel del köttfärssås och spaghetti våran familj och det gör mig ingenting för jag tycker det är så himla gott! Men....ibland vill man kanske få lite variation på det hela och varför då inte slå till med en pasta- och köttfärsgratäng ;-) Man gör ju helt enkelt en vanlig köttfärssås och kokar någon pasta, tex penne, sedan blandar man ihop allting i en ugnsform, jag brukar lägga till någon grönsak, denna gången broccoli, skivad tomat och även mozzarella på toppen, det blir riktigt gott, avsluta med oregano, rejält med oregano tycker jag är gott. In i ugnen på 200 grader ca 20 min. En sallad till kanske...sedan är det klart!

Färdig!

Gott och väldigt enkelt!

Kommentarer

  1. fau0 Andrea szps2 januari 2024 kl. 14:58

    Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar