Trädgården i bilder

Det har inte blivit så mycket odlingsinlägg från mig den här våren och det beror inte på att jag inte odlat lika mycket i år utan att jag helt enkelt glömt av/inte haft tid att ta kort på odlandet. Jag får skylla på att barnen tar den mesta av min tid nu när jag är föräldraledig vilket ju förstås är helt rätt prioritering :-)

Här kommer en liten bildkavalkad av odlandet + lite till:

Flädern blommar för fullt och jag är inne på min andra omgång med flädersaft.

Det här är en sorts rhodedendron, kallas "sommarrhododendron" tror jag, doftar helt underbart!

Så vacker och doftar underbart!

Squashen odlar jag i drivbänken i år, växer alldeles utmärkt!


Mitt grönsaksland, här odlar jag jordgubbar längst fram, morötter, rödbetor, gul/röd/scharlottenlök, bondbönor, potatis och sallat.

Rödbetorna växer på bra.

Jag odlar mycket bondbönor i år. Det är ju sååå gott med bondbönsröra.

Lagerbladet längst fram och ´tomater längs med väggen.

Tomater, chili och gurka.

Rasmus tar sig en slummer i vagnen, då passar mamma på att pyssla i trädgården ;-)

Vitlöksodlingen har fått sällskap av små taniga salladslökar.

Mina odlingslådor. Här odlas det vitlök, salladslök, rädisor, potatis, sockerärt, sugersnap och borlottibönor.

Äpplen

Min "kryddtrappa".

Det finns förstås tid för sådant här i trädgården ;-)

Tjejerna leker!

Kommentarer

  1. VILKEN ODLING!! Så mycket gott du har att se fram emot! Tänkte jag skulle gå på fläderjakt imorgon och göra min första saft!:)

    SvaraRadera
  2. Underbara trädgårdsfoton!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar