Squashlasagne

Ja, att en lasagne inte behöver bestå av pastaplattor det har jag bloggat om tidigare då jag skrev om min goda auberginelasagne. Den lasagnen består av färs men den här som jag gjorde med squash är vegetarisk så det kräver något kött till den. Jag valde kycklingklubbor och ugnsrostade delikatesspotatisar. Uteslut potatisen så har du en LCHF-middag :-) Så här gjorde jag:

Ingredienser
2 st squash
1 gul lök
2 st vitlökar
3 stora soltorkade tomater i olja
1 burk krossade tomater
torkade örter som tex oregano eller timjan
salt och peppar
1 pkt fetaost
olivolja

Börja med tomatsåsen. Hacka gul och vit lök. Fräs i en kastrull i lite olivolja. Tillsätt sedan hackade soltorkade tomater, krossade tomater och kryddorna. Låt gärna puttra en stund, ca 30 min om du har tid.

Skiva squashen i tunna skivor. Varva tomatsås med squash och fetaost i en liten ugnsform. Avsluta med ett lager squash och lite fetaost. In i ugnen på 225 grader i ca 20 min.
Det här blev en mycket god middag!!

Kommentarer

Skicka en kommentar