Grillad fläskfilé med pastasallad

Jag tycker det är riktigt härligt nu när vi har tagit fram grillen för säsongen. Grillad mat blir ju alltid så gott, oftast väldigt enkelt och snabblagat också. Imorgon på påskafton tänker vi köra grillen igen, det blir ingen typisk påskmiddag utan vi kör på grilltemat istället. Efterrätten blir dock lite mer påsklik men den återkommer jag till senare.

Häromdagen så grillade vi fläskfilé. Jag lät först filén ligga några timmar i en god marinad och sedan grillade jag den helt enkelt bara rakt av, supergott! Till detta blev det en klassisk pastasallad och en klick tzatziki. Typisk sommarmat för oss, längtar till värmen!

Lite påskmat har jag ändå gjort, jag har gjort två olika gravade laxar som är klara imorgon, återkommer till dom då. Fram tills dess vill jag önska er alla en GLAD PÅSK!

Kommentarer

  1. Kollar in och säger hej! Fin sida så hit kommer jag fler gånger. Ha en bra påsk /Emma

    SvaraRadera

Skicka en kommentar