Dags att beställa fröer!

Ja, tiden går fort nu och det är faktiskt redan tid för alla fröbeställningar. Jag har faktiskt en hel del fröer kvar från förra året så jag tror inte att det blir så mycket som jag ska beställa men lite ska det ju förstås bli. Det första jag ska kika på är chillifröer för det är ju faktiskt det första som ska sås. Jag har haft lite svårt att hitta en chilisort som jag är nöjd med. Är ingen fan av allt för stark chili men vill heller inte att den bara ska smaka paprika. Lite lagom hetta, någon som har några tips?

De fröfirmor jag brukar använda mig av är Gourmetgarage, Impecta och Örtagårdens fröer. Alla talar så gott om Runåbergs fröer så jag får nog ta och testa dom i år också :-)

Nej, nu ska jag sätta igång och bläddra och notera ;-)

Blommande chiliplanta från förra året.

Kommentarer

  1. Jag har drastiskt minskat antalet chilisorter. Får alltid en massa problem med ohyra på just chili och ett par plantor är lättare att ta hand om än en massa.
    Sorter som är måsten är: jalapeno och serrano. Båda har bett, men är inte tokstarka. Se till att skörda jalapenon grön bara, annars kan den bli jättehet.
    Antagligen kommer jag att så ytterligare någon chilisort, kanske en italiensk?
    Tänker fröken Dill

    SvaraRadera
  2. Ojoj, måste säga till Calle att det är chili-time snart. Tack för påminnelsen!

    SvaraRadera
  3. Mina lagom-favoriter är Sarit Gat och Espelette, säg till om du inte hittar frö, jag kan dela med mig annars.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar