Så gott som klart!!

Via Spot and Tell så har jag fått chansen att testa den nya matkonceptet Kitchenwiz "Så gott som klart". Så gott som klart är en ny middagstjänst där man får tre stycken förberedda vardagsmiddagar. Tanken är att det ska ta max 15 min att tillaga maten så man på så sätt för tid över till annat. Maten är förberedd så långt det går, det man själv får göra är att lägga in tex köttet eller fisken i ugnen, värma såsen, koka ris och skära upp grönsaker.

Varje eller varannan tisdag får man en låda hem med alla produkter som alltså är för tre dagar. Alla produkter är gjorda utan tillsatser eller konserveringsmedel.

Idag fick jag alltså hem min låda. Alla produkter var märkta med en färg så man ska veta vilka som ska höra ihop. Med i lådan låg också en beskrivning på hur maten skulle tillagas, innehållsförteckning mm. Vid första anblicken tyckte jag att det såg ut att bli små portioner. Råvarorna såg fräscha och goda ut.

Maten som ska tillagas denna veckan är:

  • Kalvfärsbiffar med tomat, oliver, kapris, pasta penne, citroncreme och ruccola.
  • Sherrymarinerad fläskytterfilé med potatis- och rotselleripuré, kummin- och svartvinbärsrödkål samt salviasås.
  • Rimmad torsk med dragonsenapssås, syrade rödbetor och äpple samt vildris.

Idag tänker jag börja med kalvfärsbiffarna och återkommer såklart med recension.

Så gott som klart drivs av Per och Helena Hamberger och dom håller till i Billdal, Göteborg. Dom har tidigare varit krögarpar på Råda säteri men har nu sadlat om.
Så här såg lådan ut med all mat, färgkodinerade burkar så man vet till vilken maträtt dom tillhör.

Kommentarer

Skicka en kommentar