Höstens första gryta

I lördags gjorde jag höstens första gryta. Det är ju så gott med grytor men jag tycker inte alls det passar sig under sommaren. Nu när det börjar bli lite krispigt ute så är det dock dags att sätta igång igen. Jag gjorde en gryta som jag gjort tidigare som jag kallar Medelhavsgryta. Mycket god med härlig smak av både torkade tomater och tomater på burk och så ska det vara mycket vitlök i ;-)

Vill ni ha tips på några andra grytor att göra så kan ni kika in under min etikett "grytor", där finns massor med gott.


Kommentarer

  1. Vackert foto och vilken god gryta!

    Här inleddes också höstmaten igår med traditionell stek. Till det syltade kantareller, heminlagd gurka, rostade rotsaker och mustig gräddsås.

    Mums!

    SvaraRadera
  2. Vilken fin bild!
    Ja, det börjar verkligen bli tid för grytor. Även om jag inte riktigt vill erkänna att sommaren är slut.

    SvaraRadera
  3. Det finns klart fördelar med hösten! Ser jättegott ut med gryta.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar