Bondbönsallad

Salladen innan getosten kommit i.
Bondbönor är en stor favorit hos mig och i år har jag rätt så mycket av dem också. Häromdagen blev det därför en bondbönsallad med kokta bönor och diverse andra godsaker från trädgården. Tomaterna är verkligen fina nu och såååå goda så dom fick förstås åka med i salladen :-)

Ingredienser
bondbönor
tomater
röd lök
en röd chilipeppar
getost
½ pressad citron
olivolja
salt och peppar

Börja med att ta ut bönorna ur skidan, koka i saltat vatten ca 5 min lite beroende på hur stora dom är. Skölj dom i kallt vatten och pilla ut ur skalet. Lägg i en skål och pressa över citron, lite olivolja, salt och peppar.

Skiva tomater, lök, chili och blanda ner med bönorna. Ta gärna i någon god ost som tex getost. Lite mer salt och peppar.

Kommentarer

  1. Vilken GOD! Jag har just köpt bondbönor som jag tänkt använda till något Jamie Oliverskt.

    SvaraRadera
  2. Så perfekt att jag hittade din blogg så här i skördetider.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar