Första skörden av bondbönor!

Ja, nu växer bondbönorna på rejält för varje dag. Vi har ju varit borta en vecka och det är ju helt otroligt vad allting växer under tiden man är borta ;-) Tomatplantorna i växthuset kommer snart upp i taket så nu har jag klippt av toppen så dom inte växer mer och som sagt, bondbönorna har också växt rejält, jag fick byta ut växtstöden till högre stöd, har nog aldrig haft så höga stjälkar förut....

Bondbönor är ju en riktig delikatess tycker jag. Jag tycker det allra godaste är att bara koka dom snabbt i saltat vatten, sedan plocka dom ur sitt skal och smörfräsa dom tillsammans med vitlök och havssalt, såååå gott!!

Idag ska vi på bröllop! Min storebror ska gifta sig ute på Älvsborgs fästning och det ska bli riktigt kul att få vara med och vi har också vädrets makter med oss vilket ju är tur!!

Kommentarer