Potatisskalning a´la Morberg

Ni som kollar på "Vad blir det för mat" vet säkert vad jag menar när jag pratar om hans potatisskalning. För er som inte vet så kan jag berätta att han i ett av sina program skalade sin färskpotatis med högtryckstvätten. Ja, han la potatisen i en kundkorg och körde igång tvätten. I lördags när vi skulle ha kalas för våran dotter så hade vi en hel del potatis att skala och hade inte alls lust att stå och skrubba för hand så vi beslutade oss för att pröva hans metod :-) Och......det funkade perfekt! Kanske inget man drar igång om man bara ska laga mat för familjen men vid kalas och större potatiskok är det perfekt. Någon som har testat??

Kommentarer

  1. Jag provade faktiskt med bara vattenslangen ett år och det fungerade jättebra. Jag hade helt vita potatisar att stoppa i mig.

    Men jag har märkt att det är skillnad på sorterna för förra årets potatis ville inte släppa skalen lika lätt. Fast å andra sidan kan det säkert bero på hur odlingssäsongen är - varm och torr, regnig, kall ...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar