Första potatisen skördad

Jag odlar det mesta av min potatis i grönsakslanden men jag har även odlat i två spänner som den mesta tiden har fått stå i växthuset. Så fort jag tog ut spännerna så blev blasten tråkig och ful så jag bestämde mig helt enkelt för att skörda i helgen som gick. Jag har aldrig fått några jättemängder när jag odlar i spann, inte denna gången heller men jag är ändå nöjd. Potatisen är ren och fin och den smakade ljuvligt. Sorten heter "Orla" och är en tidig sort.

Potatisen serverades med smörstekt torskrygg, en vitvinssås och lite kokta ärtor.....ljuvligt gott!!

Receptet på såsen hittar ni här.

Kommentarer

  1. Det är så härligt med egenodlad potatis! Ska skörda min hink snart också i väntan på resten av potatisen! :)

    SvaraRadera
  2. Helt plötsligt blev det lyxigt med potatis som tillbehör. Roligt att odla själv! Lite godare då!:)

    SvaraRadera
  3. nämen vad kul, grattis! potatis får jag nog ge mig på nästa år tror jag minsann.

    hoppas att ni får en fin midsommarhelg!

    SvaraRadera
  4. Det där är en middag helt i min stil! Vattnas i munnen bara jag tittar på fotona!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar