Påsken invigs med lax


Ja, vi inleder påsken med lax. Visserligen superenkel men ack så god. Jag är en riktig laxoman och tycker det är allra godast när man kör den i ugnen med någon god krydda, precis som den här laxen. Jag kryddade laxen med salt, peppar och en kryddblandning bestående av vitlök, lök, senapsfrö, tomat, persilja, gurkmeja, dragon, timjan och sellerifrön. Kryddblandningen kommer ifrån Aromia.se. In i ugnen på 200 grader ca 15 min. Som ni ser så fick laxen en härligt påskig gul färg ;-) Serverades med ugnsbakade grönsaker och sötpotatis.


Ni missade väl inte gårdagens final i Sveriges Mästerkock? Louise vann nätt och jämt. Tycker båda två är otroligt duktiga men jag höll ändå på Jennie. 19 år och så otroligt duktig. Tänk om man själv hade vetat att det var mat man ville hålla på med när man var i den åldern.......ja, då kanske man hade arbetat med mat på något sätt idag.

Nu hoppas jag ni får en riktigt härlig påskhelg. Här vankas det egengravad lax och lammstek!


Kommentarer

  1. Mums vad gott! Jag tyckte det var svårt att välja någon favorit efter att Åke åkt ut. Så himla duktiga alla har varit.
    Glad Påsk på dig!

    SvaraRadera
  2. Så smarrigt!!

    Jag hejade på Louise! Jag tyckte bättre om henne som person.

    SvaraRadera
  3. Jag gillar också lax på det viset. Din kryddblandning lät mycket god. Glad Påsk.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar