Det går otroligt fort nu

Svarta söta minipenséer.
Blåa sötisar.
Ja, det går väldigt fort nu. Både denna påskhelgen och inte minst alla mina odlingar. Helgen har varit helt underbar, härligt väder och mycket trädgårdsarbete och god mat. Det har rensats och såtts och jag har även hunnit sätta potatisen.




Jag har ju sedan tidigare satt några potatisar i två hinkar i mitt växthus och dom växer verkligen för fullt nu, jag har fyllt upp med jord 3 ggr redan, nu är det bara att vänta på dom goda potäterna :-) Jag satte mina andra potatisar i grönsakslandet häromdagen och även om jag inte får plats med så mycket som jag skulle önska så räcker det nog för oss ändå.

Kestrel, en av fyra sorter som jag satt i år.

Potatisarna i hinken växer så det knakar.
Jag har även sått en del, bondbönorna har åkt ner i jorden, likaså morötter, rädisa, plocksallat och ruccola. För någon vecka sedan sådde jag rädisor, plocksallat och ruccola i min täckta drivbänk och dom har redan kommit jättelångt! Härligt, snart dags för nyskördade rädisor.

Här har jag sått två sorters plocksallat, två sorters rädisor och ruccola. Alla dessa sår jag i omgångar under hela försommaren.

I den täckta drivbänken går det fort, här syns rädisor och ruccola.
I växthuset börjar det bli trångt, här finns det diverse godsaker som tex squash, sallatslök, persilja, gurka, tomat, kronärtskocka, luktärter mm mm.

Här har vi sallatslök och tagetes.

Solroser, olika gurkor, aubergin, luktär.

Purjolök, gul och röd lök.
Nej, nu åker snart trädgårdshanskarna på igen, ut i trädgården och jobba/njuta. Ni får ha en skön sista påskdag!

Jordgubbarna som jag har i en kruka i växthuset har redan börjat blomma, dags att flytta ut den.

Kommentarer

  1. Åh vad roligt det är den här tiden:) Det händer nått nytt i planteringarna varje dag!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar