Godaste couscoussalladen hittills!


Vi är redan igång med grillandet här hemma och i helgen som gick så var det fläskfilé på menyn ihop med den kanske godaste couscoussalladen som jag fått ihop hittills. :-)

Fläskfilén la jag i en marinad bestående av olivolja, balsamvinäger, pressad citron, salt, svartpeppar och en kryddblandning som heter "italiensk gourmetkrydda". Sedan är det bara att grilla på tills köttet är ca 55 grader.


Till couscoussallade så började jag med att koka couscousen ihop med en buljongtärning och salt, sedan grillade jag diverse grönsaker på grillen, jag tog röd lök, purjolök, squash och paprika. Jag blandade runt skivorna litegrann i köttmarinaden och sedan så grillade jag dom på stekbordet på grillen. Gör en dressing till couscousen bestående av olivolja, lite balsamvingäer, pressad ctiron, salt och peppar och blanda detta med couscousen. Blanda sedan ihop grönsakerna med couscousen. Servera med uppskivad fläskfilé.



Det här var riktigt gott och somrigt! Till helgen blir det till att grilla fläskkotlett och majskolvar. Har ni andra tagit fram grillen ännu??

Kommentarer

  1. Mums jag älskar couscoussallader! Vi ska grilla här hemma i helgen. Det har utlovats fint väder! :-)

    SvaraRadera
  2. Så gott med grillat och couscoussallad! :-)

    / Jenny

    http://pernillawahlgren.se/bloggar/jennys-matblogg

    SvaraRadera
  3. Fläskfilé blir verkligen hur gott som helst att grilla, perfekt! Längtan efter sommaren bara växer...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar