Lax i ugn med pumpa och couscoussallad


Jag skrev i mitt förra inlägg om sötpotatis som blivit lite av en favorit. Butternut squash är också en stor favorit och är faktiskt rätt så lik sötpotatis i smaken. Söt och nötaktig.

Härligt orange färg har pumpan.

Jag tycker den blir allra godast när man gör den i ugnen precis som jag brukar göra med rotsaker, dvs skiva den i mindre bitar, olivolja över, salt och peppar. In i ugnen på ca 200 grader i ca 35 minuter, lite beroende på storleken på bitarna.

Dela den i mindre bitar och häll över olivolja, salta och peppra.

Till detta blev det lax som jag kryddade med salt och peppar och pressad lime. Det blev också en couscoussallad med en massa blandade grönsaker i +fetaost och oliver. Gör en enkel dressing på olivolja, balsamvinäger, salt och peppar och häll över så är det klart!

Mmmmm, riktigt smaskens, testa butternut squash om du inte gjort det ännu!



Glöm inte att kommentera mina inlägg ibland. Det är alltid kul att höra vad ni tycker!!

Kommentarer

  1. Butternut squash är verkligen toppen!

    SvaraRadera
  2. Har varken testat butternut pumpa eller butternut squash. Ser ju så gott ut.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar