Färdigkokt julskinka ifrån Ica


Som jag berättade häromdagen så fick jag en kasse med Ica´s julprodukter för ett tag sedan. I påsen fanns en färdigkokt julskinka som bara behövdes griljeras. Jag blandade ihop äggula med en söt senap och griljerade den i ugnen i ca 15 min på 200 grader.

Skinkan var helt okej, saftig och smakrik. Vill man inte göra sin egen skinka så är detta är bra alternativ. Jag serverade skinkan till en härlig quinoasallad som ni hittar här.

Vad köper ni andra för julskinka denna julen. Blir det färdigkokt, ekologisk, e-nummerfri...??? Jag kommer nog köpa förra årets favorit, e-nummerfri julskinka ifrån Ridderheims :-)

Kommentarer

  1. Färdig kokt?! Nja inget alternativ, hämtar min skinka i affäreen i dag. Helt naturell och ska socker saltas ikväll och sen läggas i saltlag imorgon, sen får den dra i 10 dagar innan den skall kokas och grilljeras!!

    Hemgjort är bäst!!! :-D

    SvaraRadera
  2. Jag är så grymt sugen på julskinka, jag kämpar varje dag för att hålla mig ifrån det :D

    Hos mig, www.helenaljunggren.com/sophie-dahls-voluptuous-delights-utlottning/, har man möjlighet att vara med i utlottning om Sophie Dahl's nya kokbok Voluptuous Delights.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar