Nya bröd ifrån Pågen


Jag är med i Pågens brödpanel och får då och då hem nya bröd som jag får smaka på. Jag får nog säga att jag tycker att Pågen har fattat det där med hur bröd ska smaka och se ut. Vi äter nästan bara färdigskivat bröd eller portionsbröd, självklart ska det vara fullt med fröer, nötter och fibrer. Jag har tidigare skrivit om deras nya Danska rågbröd vilket var jättegott, det tänker jag absolut köpa nästa gång det ska inhandlas bröd. Betyg 5/5.

Dom två andra sorterna som jag fick var:

Lingonbröd: ett portionsbröd med fullkorn med mycket smak av råg. Man känner inte så mycket lingonsmak dock men brödet var ändå väldigt gott. Betyg 4/5.



Fröbröd: ett skivat bröd fullt med solrosfrön och pumpafrön. Perfekt att rosta. Gott och smakrikt. Betyg 4/5.

Kommentarer

  1. Jag tycker ofta att Pågens bröd är för söta, hur mycket socker är det i de här nya bröden?

    SvaraRadera
  2. Christian: i Lingonbrödet och Fröbrödet är det 4,5 g, i det danska rågbrödet är det 3,0 g. Det tycker inte jag är mycket!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar