Pizzastenen gick varm


I helgen som gick så gick min pizzasten varm. Jag fick stenen i julklapp och jag får säga att jag tycker jag haft mycket bra användning för den hittils. I helgen som gick så använde jag den både till att baka surdegsbröd och till att göra pizza.



Både bröden och pizzorna man gör på stenen blir krispiga och goda i botten, något som jag absolut föredrar. Jag har faktiskt två stycken stenar, en kvadratisk som jag har i ugnen och en rund som är till grillen som jag faktiskt vann när jag var med i tävligen "Pizzatopping". Jag kom tvåa ihop med 19 andra och alla fick varsin pizzasten :-)

Har du ingen pizzasten men lagar mycket hemgjord pizza och bröd så tycker jag absolut du ska åka och köpa en.

Det här härliga brödet hittar du receptet på här.

Kommentarer

  1. Ja nu måste jag skaffa en! :-) Ser hur god ut som helst. Och du, vitlök skickas idag från Italien och vi har öppnat upp möjligheten att handla i webbutiken ;-)

    SvaraRadera
  2. Ett kök är inte komplett utan en bra pizzasten.

    SvaraRadera
  3. Hej,
    VAR hittar man en pizzasten?

    SvaraRadera
  4. Just den jag har (Weber) är köpt på K-rauta men jag vet att den finns tex på Plantagen och Hornbach.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar