Falukorvsring i ugn med säsongens grönsaker


Falukorv är egentligen ingen favoritkorv för mig men ibland tycker jag det är gott när man gör den så här i ugnen. Om jag får välja så blir det absolut Familjen Olssons falukorv utan e-nummer! Av dom jag har smakat så tycker jag den är godast och dessutom rätt så högt köttinnehåll. Har ni någon favorit??



Ingredienser:
1 ring falukorv
1 gul lök
några tomater
några äpplen
1 pkt mozzarella
1 st squash
olivolja
flingsalt
svartpeppar
franska örter

Börja med att lägga falukorvsringen i en ugnsform. Skär 1 cm breda skivor men inte ända ner utan korvringen ska hålla ihop. Skär alla grönsaker i skivor och fördela i jacken, det är ingen skönhetstävling så det är bara till att trycka ner skivorna :-)

Lägg även en del av grönsakerna i mitten av ringen och runt om. Salta och peppra och ringla över lite olivolja. Krydda med förslagsvis franska örter. In i ugnen på 225 grader ca 25 min, sänk värmen mot slutet om det blir för mycket färg.



Servera tex med potatismos eller som vi gjorde, med makaroner.

Kommentarer

Skicka en kommentar