Vardagsmat med piff


Precis som alla andra säkert gör så äter vi på vardagarna ofta välkänd mat som man vet går snabbt att tillaga och man kan recepten utan och innan. I förrgår blev det spaghetti och köttfärssås och igår blev det pannbiff med broccoli och en god sallad.

Köttfärssåsen piffade jag till lite genom att servera pesto till och lite stekt sparris. Ibland så tycker jag det är skönt att dra ner på kolhydraterna lite och nu när grönsakerna börjar smaka lite mer så kan jag tycka att det räcker med en matig sallad och lite kokta grönsaker till tex pannbiffarna.



Idag var vi bjudna på studentmiddag så det blev en god buffé med diverse godsaker, tyvärr glömde jag kameran :-o

Imorgon är det fredag igen, skönt! Får ta och fundera på vad vi ska hitta på att äta då.....pizza kanske.....vad äter ni helst till fredagsmiddagen?

Kommentarer

  1. *dreggel* blir hungrig som vanligt..

    guuuuuuud vad allt ser gott ut...

    Lördag hela veckan lååång!!! :P

    Kram Stina

    SvaraRadera
  2. På fredagar har vi traditionellt ätit sådant som går snabbt att fixa. Som pizza, tacos eller kyckling.
    Men...nu är det andra bullar :) För andra veckan i rad har vi nu vår nya tradition (som jag även bloggar om) nämligen... 3 rättersfredag.
    Vi dukar fint och sitter länge vid bordet. Härligt!!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar