Sommarcider


Testade en jättegod härlig cider i helgen. Herrljungas sommarcider +46 som nyligen har börjat säljas på Systembolaget. Deras +46 serie kallas "premiumcider" och enligt Herrljunga så använder dom sitt eget källvatten till cidern! Ja, ja, källvatten eller inte, god var den iallafall. En riktig sommarcider, ska absolut intas när solen skiner.



33 cl kostar 12.90 kr och den har en mycket söt, fruktig smak med inslag av fläder, rabarber och päron.

Och i trädgården händer det mycket så här års, vad tycker ni om min härliga stjärnmagnolia? Lika vacker varje år!

Kommentarer

  1. Älskar magnolior! Vi har en trädgårdsarkitekt i sta'n som satsar på att göra Örebro till en "magnoliastad" så så här års är det fantastiskt att se de blommande träden överallt. :-) Kanske ska jag satsa på ett eget träd ...

    SvaraRadera
  2. Låter som en cider i min smak. Gillade Xider med hallon och lime har jag för mig att det var som fanns en sommar för nåt år sedan. Synd att de tar bort de som är godast...

    SvaraRadera
  3. Vilken vacker magnolia! jag jobbar i Hammarby sjöstad och där har landskapsarkitekterna gett oss möjlighet att verkligen frossa i magnolior, vit och rosa körsbärsblom.

    Det lät gott med somrig cider, men jag är lite skeptisk till söta cidrar. Å andra sidan lät resterande smaker friska och goda!

    Tycker fröken Dill

    SvaraRadera

Skicka en kommentar