En lördag med härligt grillväder


Igår var en riktigt härlig dag ute i trädgården med både plantering av potatis och grillning av fläskkarré.



Potatisarna som har legat och förgrott nu i ca 4 veckor åkte alltså ner i jorden. Sorterna jag har valt i år är Princess och Marine. Har aldrig testat dom innan så det blir spännande att se om dom blir något bra.


På kvällen blev det grillad fläskkarré ihop med en otroligt god potatisgratäng. Det är samma potatisgratäng som jag gjorde förra helgen fast den här gången uteslöt jag jordärtskockorna. Smaskigt värre!



Idag blir det nog trädgårdsarbete för hela slanten. Drivbänken ska förberedas inför odlingen av västeråsgurkan. I med lite härlig kompost och lite gödsel. Innan det är dags för gurkan att planteras ut så ska jag så lite snabbgroende grönsaker i lådan, tex rädisor, plocksallad mm.

Ha en härlig dag allihopa!

Kommentarer

  1. Du ligger nog två veckor före mig på potatisfronten, men nu tillhelgen får jag hjälp med plöjning och fräsning och sedan är det väl bara att invänta att de små groddarna ska utveckla sig. Den som väntar på något gott ... :-)

    Jag fick Limoncello hos grannarna en gång och jag har för mig att de gjorde en välkomstdrink med Limoncello och gin, men minnet är lite kort ... Gott var det, kommer jag i alla fall ihåg.

    SvaraRadera
  2. Vad härligt det såg ut med potatisarna med perfekta groddar! Själv hoppas jag få lite frön satta i helgen som kommer. Potatisarna får vänta, men jag har planterat några i en hink för tidig skörd, kanske till midsommar?
    Hoppas fröken Dill

    SvaraRadera

Skicka en kommentar