Yoghurt med hallon och chokladsmak


Till frukost idag så testade vi yoghurtar ifrån Skånemejerier. Jag hade en med hallonsmak och en med chokladsmak. Gemensamt för dessa två yoghurtar är att det är äkta vaniljstång i. Det finns ytterligare smaker, tex Citrus och Blåbär.

Jag tyckte att båda smakerna var jättegoda. Dock så tycker jag att chokladyoghurten blir lite mer som en efterrätt, känns inte som något iallafall jag vill dricka till frukost. Hallonyoghurten blev min favorit utav dessa två, god hallonsmak och bra konsistens.

Nu får det bli till att testa dom andra smakerna också ☺. Någon som har smakat på yoghurten?? Vad tyckte ni?

Trevlig lördag på er!

Kommentarer

  1. Jag har prövat chokladyoghurten, men blev lite besviken. TYckte inte chokladen smakade så mycket. Då köper jag hellre vanlig vaniljyoghurt och lägger i några chokladbitar själv. Måste testa hallonyoghurten nu! :D

    ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Vi har provat den "vanliga" vaniljyoghurten. Den gillades mycket. Jag tycker ju dock att hallonyoghurt är riktigt gott på morgonen så detta får jag nog ta och testa!

    SvaraRadera
  3. Vi har provat chokladsmaken här hemma, men vi gillade den inte. Men ska nog prova nån utav de andra också, blir mkt yoghurt här hemma.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar