Grillkorv med potatismos och räksallad

Igår blev det riktig snabbmat, fast hemlagad sådan ☺. Var och handlade 11 kg kött på Björlanda Gård igår. Jag har tidigare berättat om det, dom föder upp Highland Cattle kor, så det är bara det köttet som dom säljer. Vi köpte bl a märgpipa med ben, ett köttstycke som jag aldrig testat förut. Har hittat några goda recept på nätet på köttgrytor med märgpipa i, så det blir det nog till helgen tror jag.

Vi köpte även grillkorv som dom gjort själva, bara nötkött och kryddor, riktigt gott, stor skillnad mot grillkorv som man köper i diskarna i mataffärerna.

Jag köpte en liten burk räksallad ifrån fiskhandlaren, vi grillade korvarna och gjorde hemlagat potatismos till. Blev riktigt smarrigt!!



Kommentarer

  1. Riktigt god korv är toppen. J premiärbesökte Taylor & Jones på Kungsholmen här i Stockholm häromdagen så vi har avnjutit flera spännande korvar sedan dess!
    Hälsar fröken Dill

    SvaraRadera
  2. Spännande med highland cattle - märker du någon skillnad jämfört med annat naturbeteskött? Om inte annat är de ju fantastiskt söta i hagen!;-)

    SvaraRadera
  3. Mimmi, ja, jag märker skillnad. Det här köttet smakar lite mer "vilt" för att försöka förklara lite närmare och visst är dom söta!

    SvaraRadera
  4. Låter gott. Hemmagjort potatismos är ju underbart :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar