Surdegsbröd på pizzasten


Tomten var snäll i år för jag fick en pizzasten i julklapp precis som jag hade önskat mig☺. Märket är Weber och stenen är rektangulär. Det följde även med en bakplåt. Tanken är att det ska vara lättare att bära bröd och pizza till stenen utan att behöva ta i den varma stenen. Stenen är av iolit som är lättare och starkare än granit.

Jag testbakade ett surdegsbröd idag och precis som broschyrer utlovade så fick brödet en spröd botten. Nästa test blir ju såklart att baka en pizza. Den går alltså lika bra att använda i grillen som i ugnen.
Tack tomten!

Jag hade faktiskt bara önskat mig saker till köket i år, jag fick bl a ett nytt sestjärn, en kaffekvarn och en muffinsform.

Fick ni något roligt av tomten??

Kommentarer

  1. Visst är det smart med pizzasten!
    Surdegsbröd har jag aldrig bakat. Kanske är det ett projekt för det nya året?
    Funderar fröken Dill

    SvaraRadera
  2. Härliga presenter :)

    Själva så fick vi bland annat en sån här sak man viker ut och ställer plåtar på för jäsning. Har inte en aning om vad de heter, men vi önskade oss en sån. För vårt kök är så litet och vi har alltid problem med att få plats med plåtarna när något ska jäsa. Forsatt trevlig julhelg!

    SvaraRadera
  3. Härligt med baksten! Jag är riktigt sugen på att införskaffa en sådan men jag vet inte riktigt vilken.. :)

    SvaraRadera
  4. Fasen vilken schysst grej, den kommer du nog ha mycket kul med under det kommande året! Jag fick en hushållsassistent med riktigt bra klös av maken, fint som snus!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar